Svi koji se muče s unosom proteina trebali bi ovo pročitati, evo što savjetuje uspješni trener

Trener smatra da su proteini vrlo važni za cijeli organizam, a samim time i za zdravlje.

BILD.BA | 8. SRPNJA 2024. | 17:33

Proteini su važan dio prehrane koji ne bismo trebali zanemarivati. Oni su uz ugljikohidrate i masti jedan od tri makronutrijenta koja su ključna za normalno funkcioniranje organizma.

Proteine je poželjno jesti svaki dan, a nalaze se u mnogim namirnicama u različitim količinama, pa smo odlučili saznati koja je hrana najbolji izbor ako želimo u tijelo unijeti više proteina.

O namirnicama koje su najbolji izvor proteina, kao i o savjetima koliko proteina bismo trebali unijeti svaki dan, porazgovarali smo s fitness trenerom Stjepanom Lončarom, koji nam je više otkrio o toj temi. Trener smatra da su proteini vrlo važni za cijeli organizam, a samim time i za zdravlje.


"Proteini su glavni izvor tvari za izgradnju mišića, krvi, kože, kose, noktiju i unutarnjih organa, uključujući srce i mozak", ističe Lončar. Dodaje da su proteini dijelovi svake stanice te su izgrađeni od aminokiselina.

Muškarci i žene imaju različite potrebe kada je u pitanju dnevni unos proteina. Postoji i razlika ovisno o tome bave li se sportom ili ne.

"Pojedinci koji se aktivno bave sportom, teretanom ili su profesionalni sportaši imaju veće potrebe za unosom proteina jer su im mišići konstantno izloženi naporu. Samim time bjelančevine popravljaju oštećene mišićne stanice i potiču mišiće na rast", pojašnjava trener za Index.

Kada razmišljate o pravilnom unosu proteina u organizam tijekom dana, najbolje bi bilo unositi proteine kroz nekoliko obroka, a ne odjednom.

"Potrebe za proteinima razlikuju se od osobe do osobe. Neaktivni ljudi najčešće unose od 0.8 do jednog grama proteina po kilogramu tjelesne težine, dok je za ljude koji idu u teretanu i žele dobiti mišićnu masu raspon od 1.7 do čak 3 grama po kilogramu. To vrijedi i za muškarce i za žene. Moja preporuka je da se unos proteina u danu rasporedi kroz više obroka zbog same sinteze proteina i maksimalne iskoristivosti", kaže nam trener.

Postoje mnoge opcije za prehranu bogatu proteinima, ali najbolje je konzumirati namirnice koje predstavljaju čisti izvor proteina. Prema Lončaru, takve namirnice bismo redovito trebali konzumirati.

"Najbolji i najčišći izvori proteina su nemasno meso poput piletine, puretine i junetine, tuna, posni sir, jaja i proteinski napitci. Sve te namirnice imaju svih dvadeset aminokiselina te veliku mogućnost iskoristivosti u organizmu. Poželjno ih je konzumirati svaki dan", tvrdi fitness trener.

Osim čistih proteina, postoje i poznati proteinski dodaci prehrani koji su jako popularni među ljudima koji redovito treniraju. Riječ je o proteinskim prahovima koji se najčešće kombiniraju u shakeovima i smoothiejima, a sve češće i u desertima. Iako postoje polemike je li ih zdravo uzimati, Lončar smatra kako su odličan dodatak.

"Proteinski dodaci su odličan i praktičan izvor proteina. Vježbači ih najčešće koriste poslije treninga, ali mogu se koristiti bilo kad u danu te u danima treninga i onima kada ne treniramo. Odličan su izbor za sve one koji ne uspiju kroz prehranu zadovoljiti dnevne potrebe za proteinima", zaključuje on, prenosi Index.hr.



VIŠE IZ RUBRIKE:
Ocjenjivati i komentirati mogu samo registrirani članovi. Ako još niste registrirani na portalu Bild.ba, učinite to ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.
ANKETA
Očekujete li promjene nakon Lokalnih izbora koji će u BiH biti u listopadu?
Ne, sve će ostati isto
Ma kakve promjene, može samo gore
Očekujem promjenu na bolje
Kliknite na odgovor za koji želite glasati.