Ujutro 20. siječnja, jedan radnik Google-a morao je nazvati tehničku podršku nakon što je dobio neuobičajenu poruku o grešci kada se pokušao prijaviti na svoj radni sistem.
Menadžer drugog zaposlenog bio je na odmoru, pa se nisu imali kome obratiti kada su počele širiti glasine o otkazima.
Treći se budio zbog zahtjeva svog mališana kada je njihov telefon počeo brujati od tekstualnih poruka koje su pitale: „Jesi li siguran?“
Troje zaposlenih, koji su razgovarali sa CNN-om pod uvjetom anonimnosti, su bili među 12.000 radnika koje je Google otpustio tog dana. Iako je opseg otpuštanja bio zapanjujući, i daleko najveći u povijesti firme, način na koji su otpuštanja obavljena je zaprepastio mnoge unutar i izvan kompanije.
Google, koji je godinama bio rangiran kao najbolja kompanija za rad u SAD-u otpustio je tisuće radnika putem elektronske pošte. I to ne bilo koje radnike: višedesetljetne veterane kompanije, barem jednu zaposlenicu koja je bila na bolovanju, pa čak i radnicu sa svojim drugim djetetom, svi su otpušteni uz vrlo malo objašnjenja. Zaposleni su se mučili da utvrde tko je otpušten, a pogođeni nisu imali priliku ni da se oproste od kolega ili isprazne svoje stolove, rekli su bivši radnici za CNN.
Mnogima se Googleov pristup otpuštanjima, iako nije jedinstven, činio u suprotnosti s njegovom poznatom kulturom usmjerenom na zaposlenike. Google je godinama bio prototip kompanije koja je dobrobit svojih zaposlenika stavljala na prvo mjesto, što je činjenica gotovo jednako središnja za njen ugled u javnosti kao i njegov osnovni pretraživač.
Svojim zaposlenim je dao velike pakete kompenzacija i pogodnosti, od kancelarijskih zidova za penjanje i besplatnih gurmanskih obroka do masaža na poslu i brige o djeci. Kompanija je angažirala svoje osoblje u zajedničkoj misiji i ohrabrila ih da slobodno dijele čak i kritike na poslu. Poznat po svojoj dugogodišnjoj mantri „ne budi zao“, Google je efektivno funkcionirao sa drugim, vjerojatno sinonimnim etosom: „ne budi korporativan“.
Ali za neke bivše zaposlenike pogođene otpuštanjima, ona su bila samo najnoviji primjer promjene kulture za koju kažu da je u Googleu u toku godinama. Kultura koja je cijenila otvorenost i slavila zaposlene sve je više testirana i narušena internim skandalima, napuštanjima, sve većom pažnjom od strane javnosti, poslovnim zahtjevima i stvarnošću da je Google, usprkos najboljim naporima prethodnih lidera, ili što je vjerojatnije zbog tih napora, zapravo postao jedna veoma velika korporacija.
U intervjuima za CNN, više sadašnjih i bivših zaposlenika Googlea, uključujući nekoliko pogođenih nedavnim otpuštanjima, opisali su kompaniju čija se kultura godinama mijenjala na velike i suptilne načine, uključujući smanjene pogodnosti, smanjen pristup višem rukovodstvu i fokus na kratkoročne poslovne pobjede, a ne na dugoročnu viziju.
- Na kraju dana, a vjerojatno i na početku dana, postoji stalna posvećenost prihodima i naizgled beskonačnom rastu. I to na kraju dolazi bez ikakvog razmišljanja o dobrobiti zaposlenih - rekao je drugi zaposlenik pogođen siječanjskim masovnim otpuštanjem za CNN.