Most u Počitelju napuknuo ubrzo nakon što je izgrađen

Most preko Neretve dug je oko kilometar, a izgrađen je na stupovima visokim 100 metara i poveznica je s već izgrađenim dijelom autoceste koja od Međugorja vodi prema Hrvatskoj i spaja se s 'Dalmatinom'.

HINA | 7. KOLOVOZA 2023. | 14:37

Most kod mjesta Počitelja u BiH, opisivan kao jedan od najspektakularnijih objekata na autocesti koja se u toj zemlji gradi na trasi koridora Vc, napuknuo je ubrzo nakon što je izgrađen, a to je tek jedan u nizu problema koji dovode u pitanje prognoze po kojima bi u idućih šest godina trebala biti dovršena ta prometnica.

Most preko Neretve dug je oko kilometar, a izgrađen je na stupovima visokim 100 metara i poveznica je s već izgrađenim dijelom autoceste koja od Međugorja vodi prema Hrvatskoj i spaja se s "Dalmatinom".

Rokovi za izgradnju mosta nekoliko su puta probijeni pa su iz Autocesta Federacije BiH s neskrivenim zadovoljstvom početkom srpnja objavili kako je spajanje konstrukcije napokon dovršeno i sada treba još samo izgraditi priključnu cestu kako bi on od jeseni bio pušten u promet.


Direktor tog poduzeća Denis Lasić, koji je dužnost preuzeo u svibnju, opisao je to kao "početak aktivnijeg, dinamičnijeg razdoblja u kojemu je cilj intenzivirati izgradnju autoceste u Hercegovini".

Direktor Autocesta FBiH: Nema potrebe za uznemiravanjem javnosti

No nepunih mjesec poslije mediji su otkrili kako je konstrukcija na novoizgrađenom mostu, vrijednom više od 28 milijuna eura i koji još nije ni pušten promet, već popucala.

Napukline su vidljive na donjoj ploči mosta između dva stupa, a navodno su se pojavile tijekom zatezanja kabela koji drže konstrukciju.

Direktor Autocesta FBiH potvrdio je kako su medijski navodi točni, ali tvrdi kako nije riječ o velikom problemu, odnosno da stabilnost mosta nije ugrožena.

- Uglavnom, nema potrebe za uznemiravanjem javnosti. To su stvari koje se događaju, ali na izvođaču je da ih blagovremeno riješi, izjavio je Lasić.

No portal Fokus objavio je nakon toga kako su napukline tek jedan od problema s mostom kod Počitelja, a njegova gradnja najbolja je ilustracija s kakvim se nemarom, povezanim s korupcijom, gradi autocesta na koridoru Vc.

Ubrzo za većinu radova angažirali podizvođača

Za gradnju mosta angažirane su kineske tvrtke Sinohydro Corporation Limited, Powerchina Roadbridge Group Co. te China Gezhouba Group, koje su, zajedno s azerbajdžanskom tvrtkom Azvirt Limited Liability Company, 2019. dobile taj posao kao najpovoljnije na javnom natječaju.

One su pak ubrzo za većinu radova angažirale podizvođača, odnosno širokobriješki "Hering", iako na to nisu imale pravo, tvrdi Fokus.

Spajanje konstrukcije mosta pritom je kasnilo više od 200 dana, a Lasić je u konačnici potvrdio kako se kineske tvrtke "nisu najbolje snašle" u BiH.

Kinezi su kanili nastaviti s prijavama za gradnju preostalih dionica na autocesti, no to im je, kako navodi portal Fokus pozivajući se na odluku Autocesta, zbog prijevara odnosno lažne dokumentacije s kojom su se prijavljivali na natječaje zabranjeno na razdoblje od dvije godine, kao i turskoj tvrtki Ozaltin lnsaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi.

Mediji su prije objavili kako je Lasićev prethodnik na mjestu direktora Autocesta FBiH Elmedin Voloder tijekom mandata namještao poslove na gradnji autoceste tvrtki "Divel" koju je godinama prije toga vodio.

Gradnja autoceste na koridoru Vc između Budimpešte i Ploča na dijelu koji prolazi kroz BiH u dužini od oko 330 kilometara traje već gotovo 30 godina, a do sada je izgrađeno oko 130 kilometara te prometnice.

Iz Autocesta Federacije BiH prije su najavili kako bi cijeli koridor trebao biti u funkciji za šest godina, s tim da bi sjeverni dio do granice s Hrvatskom kod Svilaja mogao biti dovršen do kraja 2024., dok puštanje u promet južne dionice iz pravca Sarajeva prema Mostaru ovisi o dinamici gradnje tunela kroz planinu Prenj koja još nije ni počela.

VIŠE IZ RUBRIKE:
VIŠE NA TEMU:
Ocjenjivati i komentirati mogu samo registrirani članovi. Ako još niste registrirani na portalu Bild.ba, učinite to ovdje. Ako jeste registrirani, prijavite se ovdje.