Udruga socijalnih radnika HNŽ-a u utorak, 3. prosinca 2024. godine, uspješno je provela drugi modul tematske edukacije pod nazivom “Transformacija stručnog pristupa u socijalnoj zaštiti - učinkovite strategije za rad s ranjivim skupinama korisnika”.
Cilj ovog modula bio je unaprijediti strategije u socijalnoj zaštiti, s naglaskom na prevenciju ovisnosti i pružanje podrške u liječenju ranjivih skupina korisnika. Edukacija je okupila stručnjake iz socijalnog, obrazovnog i zdravstvenog sektora pružajući im priliku da usvoje nova znanja i vještine.
Predavačice, Katarina Barać, mag. scr., i Marinela Juričić, mag. scr., istaknule su važnost identifikacije rizika kao temeljnog čimbenika za uspješno provođenje preventivnih strategija. Tijekom edukacije sudionici su aktivno raspravljali o suvremenim izazovima s kojima se društvo suočava, prenosi Večernji list BiH.
Spomenuti su tradicionalni oblici ovisnosti te je fokus stavljen na rastući problem ovisnosti o internetu.
Također, zanimljivo je da su se, uz ovisnost o internetu, pojavile i druge vrste ovisnosti koje odražavaju specifične aspekte suvremenog društva, poput ovisnosti o izgledu koja proizlazi iz pritiska društvenih mreža i idealizacije ljepote, ovisnost o kupnji potaknuta konzumerističkom kulturom te ovisnost o radu koja se često povezuje s perfekcionizmom i društvenim normama koje naglašavaju važnost produktivnosti i uspjeha.
"Potreba za kontinuiranom edukacijom i uspostavom učinkovitih preventivnih programa nužna je s obzirom na to da su zloupotreba psihoaktivnih tvari i ovisnost o internetu ozbiljni problemi u suvremenom društvu - navedeno je u priopćenju za javnost. Ono što je posebno istaknuto jest važnost suradnje među svim relevantnim akterima: roditelji, školstvo, zdravstvene i socijalne sustave te nevladine organizacije. Edukaciju “Transformacija stručnog pristupa u socijalnoj zaštiti", učinkovite strategije za rad s ranjivim skupinama korisnika” provodi Udruga socijalnih radnika HNŽ-a uz financijsku podršku Federalnog ministarstva rada i socijalne politike.